Dzisiaj było w Turbokamera (powtórka z 03 ablo 04.06) o kimś, komu kazali czekać na sprzęgło do 22 tygodnia 2015...
O2 Climatronik po napełnieniu przestał działać
Zwiń
X
-
O2 Climatronik po napełnieniu przestał działać
W ubiegłym tygodniu pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu zrobić przegląd klimatyzacji (Octavia 2 Climatronic).
Działała bez zarzutu, ale po wyłączeniu wydobywał się z niej nieprzyjemny zapach. Postanowiłem zrobić pełny przegląd czyli odgrzybianie chemiczne+ napełnienie czynnika.
Maszyna do klimy odzyskała 250g czynnika (według producenta układ należy napełnić 525g R134a),
Następnie test szczelności poprzez wytworzenie próżni w układzie i napełnienie układu czynnikiem i olejem. Byłem obecny przez cały czas w warsztacie i obserwowałem przebieg wszystkich operacji.
Byłem bardzo zdziwiony podobnie jak właściciel warsztatu i mechanik, gdy po zakończeniu całej operacji podczas sprawdzania temp powietrza w z kratek nawiewu okazało się, że klimatyzacja praktycznie nie działa (przy ustawieniu climatronica na LOW i połowę wartości nawiewu termometr pokazała min temp. 10,4*C)
Powtórzyliśmy cały cykl odciągania czynnika i sprawdzenia szczelności, ponownie nabiliśmy tyle czynnika ile zaleca producent i efekt ten sam.
Podłączenie do kompa nie wykazało żadnych błędów układu klimatyzacji!
Przez weekend pojeździłem, z klimą, która czasem zdawała się działać, ale nie tak wydajnie, jak przed całą operacją. Dziś podjechałem do tego samego warsztatu na poszukiwania usterki. Podczas drogi z pracy do warsztatu przez ponad 10 km klimatyzacja nie działała, włączanie i wyłączanie w końcu ją pobudziło i ruszyła, po przyjeździe do warsztatu i podłączeniu komputera żadnych błędów z układu klimatyzacji.
Rozmawiałem przez weekend z kilkoma znajomymi mechanikami, każdy komu opisałem całą historię wskazywał na zawór sterujący przy kompresorze lub sam kompresor.
Dziś w warsztacie był plan wyjęcia kompresora i wyciągnięcia z niego zaworu, ale ponieważ nie mieliśmy zaworu na podmianę, nie zdecydowałem się na bezsensowne rozbieranie i składanie dla zasady.
Zaproponowałem, żeby z układu usunąć część czynnika, skoro gdy przyjechałem było mniej niż połowa i wszystko działało poprawnie.
Ustaliliśmy, że napełnimy układ 300g czynnika i tak też zrobiliśmy, podczas sprawdzania sprawności działania powietrze z kratki przy ustawieniu climatronica na LOW i połowę wartości nawiewu termometr pokazała min temp. 5,1*C) to wynik, który jest uznawany za bardzo dobry.
Pytanie brzmi o co chodzi? Dlaczego przy prawidłowym napełnieniu ilością zalecaną przez producenta układ nie działa, a przy mniejszej ilości czynnika wszystko wraca do normy?
Wszelkie merytoryczne wypowiedzi mile widziane
Siemion
-
-
Siemion, może tu jest jakaś odpowiedz o ilości oleju. Przeczytaj ten tytuł Układy klimatyzacji samochodowej ze sprężarkami sterowanymi elektrozaworem i inne http://www.klimatyzacja-samochodowa....a-samochodowa/O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz