O2 Climatronik po napełnieniu przestał działać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smith_69
    Classic
    • 2010
    • 7

    O2 Climatronik po napełnieniu przestał działać

    Dzisiaj było w Turbokamera (powtórka z 03 ablo 04.06) o kimś, komu kazali czekać na sprzęgło do 22 tygodnia 2015...
  • Siemion
    Drive
    • 2008
    • 63
    • Volkswagen

    #2
    O2 Climatronik po napełnieniu przestał działać

    W ubiegłym tygodniu pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu zrobić przegląd klimatyzacji (Octavia 2 Climatronic).
    Działała bez zarzutu, ale po wyłączeniu wydobywał się z niej nieprzyjemny zapach. Postanowiłem zrobić pełny przegląd czyli odgrzybianie chemiczne+ napełnienie czynnika.
    Maszyna do klimy odzyskała 250g czynnika (według producenta układ należy napełnić 525g R134a),
    Następnie test szczelności poprzez wytworzenie próżni w układzie i napełnienie układu czynnikiem i olejem. Byłem obecny przez cały czas w warsztacie i obserwowałem przebieg wszystkich operacji.
    Byłem bardzo zdziwiony podobnie jak właściciel warsztatu i mechanik, gdy po zakończeniu całej operacji podczas sprawdzania temp powietrza w z kratek nawiewu okazało się, że klimatyzacja praktycznie nie działa (przy ustawieniu climatronica na LOW i połowę wartości nawiewu termometr pokazała min temp. 10,4*C)
    Powtórzyliśmy cały cykl odciągania czynnika i sprawdzenia szczelności, ponownie nabiliśmy tyle czynnika ile zaleca producent i efekt ten sam.
    Podłączenie do kompa nie wykazało żadnych błędów układu klimatyzacji!
    Przez weekend pojeździłem, z klimą, która czasem zdawała się działać, ale nie tak wydajnie, jak przed całą operacją. Dziś podjechałem do tego samego warsztatu na poszukiwania usterki. Podczas drogi z pracy do warsztatu przez ponad 10 km klimatyzacja nie działała, włączanie i wyłączanie w końcu ją pobudziło i ruszyła, po przyjeździe do warsztatu i podłączeniu komputera żadnych błędów z układu klimatyzacji.
    Rozmawiałem przez weekend z kilkoma znajomymi mechanikami, każdy komu opisałem całą historię wskazywał na zawór sterujący przy kompresorze lub sam kompresor.
    Dziś w warsztacie był plan wyjęcia kompresora i wyciągnięcia z niego zaworu, ale ponieważ nie mieliśmy zaworu na podmianę, nie zdecydowałem się na bezsensowne rozbieranie i składanie dla zasady.
    Zaproponowałem, żeby z układu usunąć część czynnika, skoro gdy przyjechałem było mniej niż połowa i wszystko działało poprawnie.
    Ustaliliśmy, że napełnimy układ 300g czynnika i tak też zrobiliśmy, podczas sprawdzania sprawności działania powietrze z kratki przy ustawieniu climatronica na LOW i połowę wartości nawiewu termometr pokazała min temp. 5,1*C) to wynik, który jest uznawany za bardzo dobry.
    Pytanie brzmi o co chodzi? Dlaczego przy prawidłowym napełnieniu ilością zalecaną przez producenta układ nie działa, a przy mniejszej ilości czynnika wszystko wraca do normy?

    Wszelkie merytoryczne wypowiedzi mile widziane

    Siemion
    "Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."

    Komentarz

    • boogoo
      Ambiente
      • 2012
      • 239

      #3
      Siemion, Myślę,że zawór wydajnościowy Ci słabnie.Przy pełnym układzie tj.wysokim ciśnieniu(525g czynnika), może po prostu nie daje rady wysterować zwiększenia wydajności pompy.
      Następna będzie panamera....????
      Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Siemion, może tu jest jakaś odpowiedz o ilości oleju. Przeczytaj ten tytuł Układy klimatyzacji samochodowej ze sprężarkami sterowanymi elektrozaworem i inne http://www.klimatyzacja-samochodowa....a-samochodowa/
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Siemion, polecam podjechanie do Lebiody do Legionowa - dal radę zrobić to czego inni nie byli w stanie ogarnąć
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • blaster
            Drive
            • 2009
            • 69
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Wg mnie wpakowali za dużo oleju......

            Komentarz

            Pracuję...